Webiris » Webiris Műhely »
Marketing » A vevőmegtartás 5+1 költséghatékony módszere 1. rész 
Magyar - Magyar   


2013.02.11 | Nincs hozzászólás

A vevőmegtartás 5+1 költséghatékony módszere

1. rész

Mik azok a módszerek, amik garantáltan segítik a vevőmegtartást? Hogyan tudjuk bebiztosítani meglévő vásárlóink közönyét a konkurens ajánlatokkal szemben?

E 3 részes cikksorozatban 6 olyan módszert veszünk sorra, amik a fenti kérdésekre választ adhatnak.

A kép nem jelenik meg megfelelően.

Lássuk, mik azok a receptek, amik révén egyszerűen, és számottevő kiadások nélkül elérheti a mai piaci versenyben, hogy a régi, meglévő vásárlói az Ön optikájába térjenek vissza, boldogan, vásárlásra készen.

1. A millió dolláros mondat: “Egyeztessük a következő látásvizsgálatot?”

Természetesen, a mi esetünkben a ‘millió dolláros’ kifejezés erősen megkérdőjelezhető. Ahhoz azonban nem fér kétség, hogy az éves vizsgálat  mennyire fontos, — nem csak üzletünknek, hanem a vásárlónak is —, így annak a leegyeztetése is. Mivel az értékesítés is egyfajta tárgyalásnak minősül, így a tárgyalástechnikában alkalmazott dupla alternatívás kérdést használjuk bátran optikánkban. Vagyis a címben szereplő “Egyeztessük-e …?” kérdés helyett még hatékonyabb tud lenni, ha alapból felajánlunk két opciót: “Fél év, vagy 1 év múlva legyen a következő vizsgálat?” … Hiszen ekkor már nem azon gondolkozik a vevő, hogy egyeztesse-e le (miért is tenné, hiszen olyan távoli jövőre általában nem terveznek az emberek), hanem hogy melyik lenne a jobb neki. Az utóbbi kérdésre a Nem nem válasz :)

A kép nem jelenik meg megfelelően.

Természetesen, érdemes megemlíteni az emlékeztető lehetőségét: például, hogy előtte néhány nappal felhívjuk. Igaz, ekkor előbb magunkat kell emlékeztetni. Ha esetleg használatban van az optikában egy, a vizsgálatokat is nyilvántartó program, bizonyára könnyebb dolgunk van. Például a webiris rendszerben 2-3 kattintással beállíthatjuk az egészet. Egyszerűen csak felvesszük a vizsgálatot az adott időpontra – bármilyen távoli is legyen az –, és hozzárendelünk emlékeztető(ke)t, amely automatikusan kimegy. Hogy mikor? Amikor a vevő szeretné: x órával / nappal / héttel előtte. Így a megadott időpontban SMS-t kap a vásárló az – akkor már – közeljövőben esedékes vizsgálatáról. Dehát ne csak ő emlékezzen, igaz? A vizsgáló orvos – persze csak azokon a napokon, amikor be van neki ütemezve vizsgálat üzletünkben – a reggeli órákban kap összefoglalót az aznapi vizsgálatairól.

 

2. Vevőismeret töviről hegyire

Szokták mondani, hogy statisztikák és kellő vevőismeret nélkül egy cég úgy működik, mint egy fekete doboz… Nem tudni, mi van benne, mi miért történik. Persze, a szakértelem is rendkívül fontos iparágunkban, de hogy a vevők elsősorban érzelmek alapján döntenek, és csak utólag nyugtázzák döntésüket logikával, azt számos felmérés igazolja. A vásárlók rendszerint nagyra értékelik, ha személyre szabottan kommunikál velük az eladó, elsődlegesnek tekinti igényeit, és nem pedig egy árulkodóan betanult szöveggel szeretne ráerőltetni valamit. És bizony, minél több információt tudunk az adott vásárlóról, annál inkább személyre szabottan tudunk kommunikálni, ami – mint már említettük – jó pont az érzelmek alakításában.

Természetesen, nem a tolakodás, és a “ha törik, ha szakad, akkor is megtudom mit dolgozik pontosan, hány gyereke van” jellegű gondolkodásmód a megfelelő stílus. Óvatosan, puhatolózva, nem erőltetve érdemes, számunkra hasznos információk iránt érdeklődni, amelyek alapján később a megfelelő marketing üzenet közvetíthető az adott személy részére. Az általános vásárló nyilvántartó rendszerek többnyire lehetőséget nyújtanak egyedi mezők felvételére, vagyis a kifejezetten számunkra hasznos információk mentésére. Ennek megfelelően lett a webiris program is kialakítva, amelyben így nem csak optikai paraméterek szerint kategorizálhatóak vásárlóink, hanem egyéb tulajdonságok alapján is. Nézzük meg például azt az esetet, hogy nyilvántartjuk 1-1 vásárlóról, hogy egyetemista-e vagy sem. Nyilvántartás pipa… Ezen pár másodperces művelet eredményeképpen a marketing modulban létrehozható egy “Egyetemisták” csoport, akik felé közvetlen hangvételben, stílusban, már-már egyedi ajánlat kommunikálható. Például vizsgaidőszak előtti ingyenes szemvizsgálat, kedvezményes szemüveg ajánlat, hogy elkerüljék a sok, megterhelő olvasás okozta fejfájást… Melyik egyetemista ne díjazná e figyelmességet?!

A kép nem jelenik meg megfelelően.

Folytatása következik

Első körben ennyi elég is. Hamarosan jelentkezünk a cikk második részével, amiben további két aranyszabályt fedünk fel. Annyit elárulhatunk, hogy egyre izgalmasabb dolgok következnek.

Természetesen, szívesen fogadunk bármilyen jellegű tippet, kérdést, – akár egyéb témában is, – illetve ha tetszett, vagy nem tetszett a cikk, bátran ossza meg velünk véleményét – egyenlőre – emailben (hamarosan beállítják kollégáink, hogy itt a blogban lehessen hozzászólni ;)).

Vissza a többi blogbejegyzéshez



Modullista

Újdonság! A webiris már funkciónként is elérhető! Modullista

Az internetes működés előnyei

Miért éppen az Interneten működik a Webiris? Előnyök és a távsegítség

GY.I.K.

A Webiris-szel kapcsolatban felmerült leggyakoribb kérdések

Vélemények

De mit mondanak ügyfeleink? Végülis ők használják nap, mint nap...

Egy hónapos teszt

Rendszeres tesztelés 1 hónapig ingyen, kötelezettségek nélkül!

Marketing

A marketing célkeresztben. Videó a Webiris által kínált marketing funkciókról!