Webiris » Webiris Műhely »
Marketing » A vevőmegtartás 5+1 költséghatékony módszere 2. rész 
Magyar - Magyar   


2013.03.04 | Nincs hozzászólás

A vevőmegtartás 5+1 költséghatékony módszere

2. rész

Íme, a vásárlói hűség kialakítására irányuló cikksorozat második része. Mi is történt az előző részben? Elhangzott a millió dolláros mondat, valamint kifejtettük a nélkülözhetetlen vevőismeret törvényeit → Visszaugrok, elolvasom

Jöhet a következő két recept, amelyek alkalmazásával vevőmágnes optikát tudhat magáénak.

A kép nem jelenik meg megfelelően.

3. Folyamatos kommunikáció

A mai világban rendkívül fontos, hogy szem előtt maradjunk, hiszen megannyi impulzus éri vásárlóinkat nap, mint nap. Ha nem kommunikálunk folyamatosan vásárlóink felé, könnyedén megfeledkeznek rólunk, és engednek a konkurens ajánlatoknak. Azonban ha havonta legalább 1 db üzenet érkezik tőlünk, máris jobban rögzül a fejükben optikánk neve. Természetesen nem az a cél, hogy hetente / havonta bombázzuk őket legújabb szemüveglencse akciónkkal! Meglehetősen nagyra értékelik az emberek, ha nem mindig csak eladni szeretnénk nekik, hanem számukra érdekes, és hasznos információkat szolgáltatunk. Ilyen érdekesség lehet például a kontaktlencsét vásárlók számára az első kontaktlencsék története, vagy a sztárvilág napszemüveg trendjeinek bemutatása. A vásárlásra ösztönző üzenetek pedig mehetnek attól függően, hogy mit vásárolt a vevő.

A kép nem jelenik meg megfelelően.

Például vásárlónk kontaktlencsés + 3 havi adagot vásárolt.. Ezt mind tudjuk róla, ha vesszük azt a kevéske fáradtságot, ami egy nyilvántartó rendszerbe történő adatfelvételhez szükséges. <A webiris ügyfelek elmondása szerint megéri azt a néhány pillanatot a releváns adatok rögzítése, nyilvántartása, a későbbi marketingkommunikáció fényében.> Véleményünk szerint a kommunikáció a következőképpen lehet optimális az említett kontaktlencsés esetben: a vásárlástól számított első 2 havi üzeneteink értékes információt hordoznak, a 3. hónapban pedig már a következő vásárlásának előkészítése folyik, vagyis aktuális ajánlatunkat kommunikáljuk irányába, hiszen kontaktlencse adagja vészesen fogy. Amíg adagja több hétre elegendő, észre sem venné az ilyen jellegű ajánlatokat, de az észben tartás végett érdemes továbbra is, informáló jellegű üzeneteket kommunikálni. Mindezt automatizáltan a legegyszerűbb megtenni, nem pedig egyesével, vásárlónként bepötyögni az emaileket, sms-eket.

Nagyszerű megoldást jelenthet a cikk 1. részében említett webiris marketing modul, hiszen néhány kattintással vásárlói csoportokat alkothatunk, és elegendő egyszer megadni a csoportfeltételeket, kiküldendő üzeneteket, a rendszer automatizáltan végzi a dolgát, és kommunikál helyettünk a vásárlók felé.

 

4. A meglepetés ereje

Vonatkoztassunk el picit iparágunktól: kinek ne esne jól, ha egy éttermi vacsora záróakkordjaként az étterem ajándék desszertet, kávét szolgálna fel. Valószínűleg maradandó nyomot hagy bennünk egy ilyen apróság, és pozitív töltetű érzelmekkel távozunk a kellemes meglepetés után  – hacsaknem szúr el valamit nagyon az étterem az egész vacsora alatt. Tekintve, hogy még mindig ritkaság számba megy az ilyen jellegű figyelmesség, így bizton állíthatjuk, hogy emlékezetes marad a vendég számára a vacsora, és maga az étterem is. Akárhányszor elsétál mellette, vagy a társaságban szóba kerül az étterem, akaratlanul is felidézi majd e kellemes élményt a kedves vendég. De ugyanez működhet optikánkban is! Ha az első vásárlás során elsütünk egy ilyen meglepő műveletet, vagyis nyújtunk valamilyen emlékezetes, plusz dolgot, hasonló érzelmekkel távozik vásárlónk, mint az említett vendég az étteremből.

A kép nem jelenik meg megfelelően.

Ez az apró meglepetés lehet például egy aranyos – optikánk nevével, esetleg telefonszámával fémjelzett – hűtőmágnes. Amellett, hogy dekoratív, esetleg mosolyra derítő, praktikus is. Hát igen, még számunkra is hasznos, hiszen észben tart minket. Vagy például a keret válogatás során egy üdítő, kávé felkínálása, esetleg egy magas összértékű vásárlás lebonyolítását követően ajándék masszázs felajánlása egy partnerünknél, akivel keresztmarketinget folytatunk. A lényeg, hogy nem csupán a várakozásoknak megfelelő, hanem azokat felülmúló szolgáltatást nyújtsunk, ami garantálja, hogy az optika szó hallatán, vagy szemüveg, látásvizsgálat témakörben konkrétan a mi optikánk jut eszébe a vásárlónak, és már-már melegséggel tölti el szívét a nálunk tapasztalt emlék felidézése.

 

Még folytatjuk!

A cikksorozat utolsó részében jöhet egy igazán ütős, bevált technika, és persze a hab a tortán, hiszen a ráadás receptet is felfedjük. Érdemes lesz követni, hiszen ezek megint csak adnak egy nagy pofont a konkurenciának, aki a vásárlóink átcsábításán ügyköd.

Amennyiben tetszett, vagy nem tetszett ez a rész, kérjük, ossza meg velünk emailben, mit talált hasznosnak, vagy milyen hiányérzete támadt olvasás közben!

– Vissza a többi blogbejegyzéshez –



A vevőmegtartás 5+1 költséghatékony módszere 1. rész

Mik azok a módszerek, amik garantáltan segítik a vevőmegtartást?

Modullista

Újdonság! A webiris már funkciónként is elérhető! Modullista

Az internetes működés előnyei

Miért éppen az Interneten működik a Webiris? Előnyök és a távsegítség

GY.I.K.

A Webiris-szel kapcsolatban felmerült leggyakoribb kérdések

Vélemények

De mit mondanak ügyfeleink? Végülis ők használják nap, mint nap...

Egy hónapos teszt

Rendszeres tesztelés 1 hónapig ingyen, kötelezettségek nélkül!

Marketing

A marketing célkeresztben. Videó a Webiris által kínált marketing funkciókról!

Szolgáltatások

Az optikák problémáira kínált megoldásaink!