Webiris » Webiris Műhely »
Marketing » A vevőmegtartás 5+1 költséghatékony módszere 3. rész 
Magyar - Magyar   


2013.03.11 | Nincs hozzászólás

A vevőmegtartás 5+1 költséghatékony módszere

3. rész

És akkor jöjjön a vásárlói hűség kialakítására irányuló cikksorozat utolsó, s egyben legizgalmasabb része. De mi is történt az előző részekben?

Nos, a milliós dolláros mondattal, és a vevőismeret esszenciájával kezdtünk → Visszaugrok, elolvasom
A második részben pedig a folyamatos, automatizálható, névre szóló kommunikációról, valamint a meglepetés erejéről esett szó → Hasznos módszerek, újra elolvasom

De most nézzük a méltán sikeres, hihetetlenül ütős 5. receptet, és a ráadást, amik révén egyszerűen, és számottevő kiadások nélkül elérheti a mai piaci versenyben, hogy a régi, meglévő vásárlói az Ön optikájába térjenek vissza, boldogan, vásárlásra készen!

A kép nem jelenik meg megfelelően,

5. Kövi kupon, vagy csúnya szóval Póráz kupon

Az ingyen pénznek mindig is nagy hatalma volt. A következő vásárláshoz tartozó költségek csökkentésének lehetősége igen csak kecsegtetőnek bizonyulhat a legtöbb vásárló számára, hiszen ki ne szeretné egy, valamilyen szinten rendszeresnek mondható kiadását minimumra redukálni?! Példának okáért nézzük csak meg az országos, 260 egységgel működő valutaváltó, az Exclusive Change technikáját. A valutaváltást követően minden ügyfél kap egy kis kártyát, amely a következő vásárlásnál kedvezményes árfolyamot biztosít. Akárhányszor is megfordulok a szóban forgó valutaváltónál (az előzőleg kapott kis kártyával a pénztárcámban persze), az éppen pénzt váltó emberek döntő többsége szintén villantja a bűvös kupont. Ugyanakkor miért ne merítenénk más szektorok sikeres marketing fogásaiból? Például a szemüveg átvételekor adhatnánk egy szép, igényes kis kuponkártyát, ami a következő vásárlásra vonatkozóan biztosít kedvezményt. Még jobb, ha néha emlékeztetjük is a kedves vásárlókört: például májusban a legújabb napszemüveg kollekcióról küldött emailben érdemes kiemelni a kuponnal rendelkezők számára a zsebükben lapuló lehetőséget, amivel akár most is élhet.

A kép nem jelenik meg megfelelően.

A KöviKupon és annak emlékezetben tartása igen nagy eséllyel garantálja, hogy meglévő vásárlóink hozzánk térnek vissza. Nézzünk meg még egy, ugyan megint csak eltérő iparági példát.. A Campona Subway-ben “ingyen üdítő a legközelebbi vásárlásodhoz” kupont nyomnak az ember kezébe. Mi is ez? Késztetés a visszatérésre! Wolf Gábor, vezető KKV marketing szakértő véleménye szerint a lényeg, hogy a kupon olyan dologra szóljon, ami érték a piacunk számára. Vagyis nem muszáj csupán pénzbeli kedvezményben gondolkodni. Például egy kis “upgrade” a következő szemüvegre: + réteg ingyen a kuponnal. Vagy mondjuk a szokásos kontaktlencse email emlékeztetőben: “hozd el egy kontaktlencsés barátod / barátnőd, és +1 havi lencse ajándék Neked”.

 

+1 Opclusive

És akkor jöjjön a ráadás, amely alkalmazásával akár azonnal is realizálódhat plusz bevétel. A szemüveg / kontaktlencse tipikusan nem 2 Ft-os, napi vételű termék. A magasabb értékű, ritkábban vásárolt termékek, vagy igénybe vett szolgáltatások területén az exkluzivitás fontos szempont lehet. És itt nem kifejezetten az eleganciára gondolok, hanem a kivételezésre, a pozitív megkülönböztetésre. Az érthetőség érdekében a sikeres Wizzair fapados légitársaság példájával szemléltetném e technikát. A Wizz Xclusive tagság éves díja 8900 Ft. De mit is kap ezért az ember?? Az alapszinten is olcsó repülőjegyekből  aránylag óriási kedvezményt, – ami az útitársakra is vonatkozik, – valamint exkluzív akciókban való részvételt. Két fő esetén rendszerint már az első utazással visszatérül az éves tagsági díj.

A kép nem jelenik meg megfelelően.

Ehhez a koncepcióhoz hasonlóan optikánkban is jellemző lehet a vásárlói hűség, elkötelezettség magas foka. Egy jelképes összeg befizetésével exkluzív bánásmódot garantálhatunk: elsőkénti értesülés a legújabb akciókról (pl. a frissen érkezett szemüveg kollekció egyedi darabjairól, vagy 3 havi kontaktlencse adag most x Ft a készlet erejéig akcióról). Lényegében a nem tag vásárlókhoz képest előnyre tehet szert (nem kapkodják el előle a legjobb kereteket, ajánlatokat). Hab a tortán, ha a tagoknak szóló exkluzív ajánlatok, előnyök a tagsággal nem rendelkezők számára is láthatóak. Ennél a pontnál szintén jól jöhet a már említett webiris marketing modul, amely révén az automatizálható, célozható, névre szóló email / SMS értesítésben az aktuális kecsegtető ajánlatot bemutatjuk, azonban alatta: “Csak Opclusive tagok számára” → hatalmas szívfájdalom lehet ez a mondat, ha éppen az általam használt kontaktlencsére vonatkozik őrületes akció, miközben nincs tagságom. Miért is ne szeretne vásárlónk VIP elbánásban részesülni egy jelképes összegért?

Ezzel véget ért a vásárlói hűség kialakításáról, vevőmegtartásról szóló cikksorozatunk, de hamarosan jelentkezünk a következő témával. Reméljük, hasznos volt, és lehetett belőle ötleteket meríteni. Ha bármilyen jellegű kérdés, kérés felmerül, kritizálna, vitatkozna, vagy csak kifejtené véleményét, kérjük, írjon bátran email címünkre!

 

Köszönjük a figyelmet!

Hamarosan új témával jelentkezünk.

 

– Vissza a többi blogbejegyzéshez –



A vevőmegtartás 5+1 költséghatékony módszere 2. rész

Mik azok a módszerek, amik garantáltan segítik a vevőmegtartást?

A vevőmegtartás 5+1 költséghatékony módszere 1. rész

Mik azok a módszerek, amik garantáltan segítik a vevőmegtartást?

Modullista

Újdonság! A webiris már funkciónként is elérhető! Modullista

Az internetes működés előnyei

Miért éppen az Interneten működik a Webiris? Előnyök és a távsegítség

GY.I.K.

A Webiris-szel kapcsolatban felmerült leggyakoribb kérdések

Vélemények

De mit mondanak ügyfeleink? Végülis ők használják nap, mint nap...

Egy hónapos teszt

Rendszeres tesztelés 1 hónapig ingyen, kötelezettségek nélkül!

Marketing

A marketing célkeresztben. Videó a Webiris által kínált marketing funkciókról!

Szolgáltatások

Az optikák problémáira kínált megoldásaink!